O trati 122
Trat 122 je z 90% jednokolejná trať, až na úsek z Prahy hl.n. přes dopravnu Praha - Vyšehrad do stanice Praha - Smíchov severní nástupiště, kde také končí elektrifikace a začíná provoz dle drážního předpisu D3. Po výjezdu z nádraží Praha - Smíchov sev.n., na které mimojiné není skoro označen přístup, podjedeme městský okruh a začneme mírně stoupat. Po chvíli se ocitneme nad Hlubočepy a po viaduktu dvakrát nadjedeme trať Praha - Smíchov - Beroun. Bez zastavení projedeme Hlubočepy a opět stopáma a nyní jsme nad Smíchovem. Naskytá se nám krásný výhled na celou Prahu. Po chvíli dojedeme do zastávky Praha - Žvahov. Cesou několikrát míjíme nepiöužívané návěsti i signalizační zařízení. Po zastávce Praha - Jinonice. Zde je používaná dopravna a je zde i výpravčí, však jízdenky si zde nekoupíte...Vlak se dá do pohybu a blížíme se do stanice Praha - Cibulka. V tomto úsek trati se trať rozdvojila - jsou zde dvě traťové koleje, avšak druhá je neboužívaná, jelikož zde chybí potřebné zabezpečovací zařízení. Další stanicí je žst.Praha - Stodůlky. Zde je podobný systém jako v žst Jinonice. A už se blížíme na Zličín. Zdejší stanice se nachází u konečné tramvaje Sídliště Řepy a od této obsazené stanic s výdejnou jízdenek vede vlečka do depa metra Zličín. Je zde také manipulační kolej pro vykládku tramvají s kolejí do tramvajové smyčky. A už nás čeká konec první části tratě - Hostivice, kde se setkáme s tratí 120.
Komentáře
Přehled komentářů
Strašné zklamaní!! Propagovaná romantická železnička přirovnávaná k rakouské horské dráze je jen blábol. Na Smíchovském nádraží jen ztěžka najdete severní nástupiště. Deset lidí (Pražáků) nám to nebylo schopno pomoci najít. Vůbec nebylo označeno. A stačilo by dát 2 cedule!! Není to jen náš poznatek, ale i spolucestujících. Trať není prořezaná, takže krásný pohled na Prahu zahlédnete mezi keři, máte-li štěstí. Když jsem se zeptala příjemného průvodčího, kde začíná pohled ne krásné Motolsko Košířské parky, tak mi odpověděl, že tam, kde nebude vůbec nic vidět. A měl pravdu! Cesta tam a zprátky stojí 50Kč , ale vůbec za ty peníze nestojí. Nedoporučuji to jet, jen zklamání z toho, jak se nikdo o to nestará.
prosba
(vráblová, 23. 10. 2011 9:44)Dobrý den, chtěla bych s vnoučaty absolvovat tuto určitě hezkou a zajímavou trať, ale nevím ,jak se dostat k jízdnímu řádu. Prosím poraďte mi. Děkuji
Re: prosba
(Jan Obdržálek, 8. 5. 2012 20:50)Hledejte ve spojích (např. http://jizdnirady.idnes.cz/vlaky/spojeni/) vlakový spoj z Praha-Smíchov do Praha-Zličín (anbo do Hostivic).
Opravené překlepy
(Jan Obdržálek, 8. 5. 2012 20:46)Trat 122 je z 90% jednokolejná trať, až na úsek z Prahy hl.n. přes dopravnu Praha - Vyšehrad do stanice Praha - Smíchov severní nástupiště, kde také končí elektrifikace a začíná provoz dle drážního předpisu D3. Po výjezdu z nádraží Praha - Smíchov sev.n., na které mimo jiné není skoro označen přístup, podjedeme městský okruh a začneme mírně stoupat. Po chvíli se ocitneme nad Hlubočepy a po viaduktu dvakrát nadjedeme trať Praha - Smíchov - Beroun. Bez zastavení projedeme Hlubočepy a opět stoupáme, až jsme nad Smíchovem. Naskytá se nám krásný výhled na celou Prahu. Po chvíli dojedeme do zastávky Praha - Žvahov. Cesou několikrát míjíme nepoužívané návěsti i signalizační zařízení. V zastávce Praha - Jinonice je používaná dopravna a je zde i výpravčí, avšak jízdenky si zde nekoupíte...Vlak se dá do pohybu a blížíme se do stanice Praha - Cibulka. V tomto úseku trati se trať rozdvojila - jsou zde dvě traťové koleje, avšak druhá je nepoužívaná, jelikož zde chybí potřebné zabezpečovací zařízení. Další stanicí je žst. Praha - Stodůlky. Zde je podobný systém jako v žst. Jinonice. A už se blížíme na Zličín. Zdejší stanice se nachází u konečné tramvaje Sídliště Řepy a od této obsazené stanice s výdejnou jízdenek vede vlečka do depa metra Zličín. Je zde také manipulační kolej pro vykládku tramvají s kolejí do tramvajové smyčky. A už nás čeká konec první části tratě - Hostivice, kde se setkáme s tratí 120.
pěkné
(lipner, 10. 12. 2010 6:39)Dobrý den, hezky udělané stránky, já mám taky rád tuto trať. Více zde: http://www.facebook.com/group.php?gid=386226437305&v=wall
korektura
(Fastová, 13. 1. 2010 0:33)Příspěvek je velmi zajímavý, ale dojem kazí překlepy, drobné chybičky aj. - chtělo by to "vychytat". EF
Poznámka
(Tonda, 27. 8. 2009 13:09)Když dovolíte malou poznámku: V ŽST. Praha-Jinonice a v ŽST. Praha-Stodůlky není výpravčí, ale pouze staniční dozorce.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51
Pražský semering
(Stichová, 18. 8. 2013 18:16)